Μήνυμα συστήματος
Εγγραφη/συνδεση Εγγραφη/συνδεση
Για να διασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies.
Μάθετε περισσότερα

Οι κτηνοτρόφοι ξανά στους δρόμους: Kινητοποίηση - Ερώτηση στη Βουλή

16-11-21 | 10:33
Οι κτηνοτρόφοι ξανά στους δρόμους: Kινητοποίηση - Ερώτηση στη Βουλή

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι κτηνοτρόφοι όλης της χώρας  στις 11.30 π.μ., στις έδρες των Περιφερειών ζητώντας λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής αναφέρονται τα εξής:

"Στις 10/11/2021 σε τηλεδιάσκεψη της ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ Ομάδας Εργασίας Κτηνοτρόφων, στην οποία συμμετείχε ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής συζητήθηκαν τα προβλήματα & οι εξελίξεις για την κτηνοτροφία.

Η ωραιοποιημένη κατάσταση για την κτηνοτροφία, που καλλιεργεί και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, με κάθε επικοινωνιακό μέσο, έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν όλοι οι κτηνοτρόφοι της πατρίδας μας.

Δυστυχώς ήταν κοινή διαπίστωση όλων, η απουσία της συμμετοχής των κτηνοτρόφων στις σοβαρές αποφάσεις του ΥπΑΑΤ, κάτι που απεικονίζεται στο αποτέλεσμα αυτών των αποφάσεων.

Προσπαθώντας να έχουμε μία εποικοδομητική συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, αναμένουμε την αποδοχή του αιτήματός μας προς τον υπουργό, για συνάντηση μαζί του, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων μας ταλανίζουν. Τα προβλήματα όμως δεν μπορούν να περιμένουν τους ρυθμούς του ΥπΑΑΤ.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ, την πραγματοποίηση παράστασης διαμαρτυρίας των εκπροσώπων των κτηνοτρόφων, την Τρίτη 16 Νοε 2021, στις 11.30, στις έδρες των Περιφερειών, με περιορισμένο αριθμό ατόμων και τηρώντας όλα τα μέτρα που προβλέπονται για την αποφυγή μετάδοσης του COVID-19.

Αυτή είναι μία πρώτη συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας, με σκοπό την ενημέρωση και ενεργοποίηση των περιφερειαρχών και των τοπικών βουλευτών, αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ.

Τα θέματα που αποφασίστηκε να περιλαμβάνονται στο υπόμνημα, είναι:

• Ενίσχυση για την αγορά ζωοτροφών, λόγω της μεγάλης και παρατεταμένης αύξησης της τιμής τους.

• Απόσυρση των άρθρων της ΚΥΑ 873/55993/26.5.2015 όπως τροποποιήθηκε από την 1217/264725/27.09.2021, που αφορούν τους κτηνοτρόφους και επαναξιολόγησή τους.

• Κατανομή Εθνικού αποθέματος.

• Θέσπιση αγροτικού πετρελαίου για ολόκληρο τον πρωτογενή τομέα.

• Μόνιμη μειωμένη τιμολόγηση του ρεύματος των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής.

• Εκπροσώπηση των κτηνοτρόφων σε όλους τους εποπτευόμενους φορείς και επιτροπές του ΥΠΑΑΤ και στη διαδικασία διαβούλευσης για την ΚΓΠ 2021-2027.

Τα προβλήματα της κτηνοτροφίας είναι πολλά και σύνθετα. Η λύση όμως σε όλα έχει μία κοινή συνισταμένη και αυτή ονομάζεται “πολιτική βούληση”.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να αφουγκραστεί τους κτηνοτρόφους κι επί τέλους να πάρει τις σωστές αποφάσεις, για το καλό της Ελληνικής κτηνοτροφίας.

ΥΓ1. Αν τελικά δεν καταφέρουμε να είμαστε στο ίδιο “καραβάνι”, ίσως γιατί εμείς λόγω εργασίας “μυρίζουμε κοπριά”, τουλάχιστον ας είμαστε “από την ίδια πλευρά του ποταμού”!

ΥΓ2. Σχετικά με διαρροές από το ΥΠΑΑΤ, για ποσό 25 εκ €, για ενίσχυση των κτηνοτρόφων για ζωοτροφές, ούτε για αστείο να μην περνούν από το μυαλό των διοικούντων τέτοια νούμερα. Μάλλον κάποιοι δεν έχουν αντιληφθεί, πόσο μεγάλη είναι η ζημιά από την άνοδο της τιμής των ζωοτροφών. Ενίσχυση ζητάμε και όχι ελεημοσύνη!

Για τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Περιφέρειας Αττικής

Ο πρόεδρος, Γιάννης Κοντογιάννης

 

Ερώτηση στη Βουλή για τους κτηνοτρόφους της Κρήτης

Εν τω μεταξύ ο Βουλευτής του ΚΚΕ κ. Μανώλης ΣΥντυχάκης επανακατέθεσε στη Βουλή την ερώτηση για τα προβλήματα των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων στην Κρήτη. 

Σε αυτήν αναφέρει τα εξής:
"Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των βιοπαλαιστών αγροτοκτηνοτρόφων στην Κρήτη, λόγω των οξυμένων προβλημάτων που προκαλεί η πολιτική της κυβέρνησης, όπως και των προηγούμενων, σε πιστή εφαρμογή της νέας ΚΑΠ.

Ειδικότερα τα δίκαια αιτήματά τους αφορούν το κόστος παραγωγής που ανεβαίνει από τις τιμές των ζωοτροφών που έχουν εκτιναχθεί, από το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, αλλά και από τις αυξήσεις στα καύσιμα, το ηλεκτρικό, τη φορολογία, τον ΕΦΚΑ, κτλ.. Το εισόδημά των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων μειώνεται συνεχώς, με τις τιμές παραγωγού να μην καλύπτουν το κόστος παραγωγής και την επιβίωσή τους.

Επιπλέον, κινητοποιούνται για τις ζημιές που δεν αποζημιώνονται, καθώς και για τα προβλήματα που τους δημιούργησε η ανάρτηση των δασικών χαρτών ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα βοσκοτόπια. 
Σαν να μην έφταναν αυτά, με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), μειώνονται δραστικά οι επιδοτήσεις (βασική ενίσχυση, αλλά και εξισωτική αποζημίωση) με την κατανομή στα βοσκοτόπια, τις ποινές, κ.α., ενώ ιδιαίτερα βαριές είναι οι επιπτώσεις σε νεοεισερχόμενους κτηνοτρόφους. Αντί η κυβέρνηση να ενισχύει τους μικρομεσαίους κτηνοτρόφους με βάση το ζωικό τους κεφάλαιο χωρίς άλλες διατυπώσεις, δίνοντάς τους κάποια ανάσα, επιβάλλει άγριο τσεκούρωμα, που οδηγεί σε παραπέρα ξεκλήρισμά τους, στο ίδιο μονοπάτι των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για: 

  • Τη στήριξη των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν την παραγωγική δραστηριότητα και να επιβιώσουν οι ίδιοι και την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους για: μείωση κόστους παραγωγής, στήριξη της εγχώριας παραγωγής, κατώτατες εγγυημένες τιμές στα κτηνοτροφικά προϊόντα, αποζημιώσεις στο 100% των ζημιών, απόσυρση της ΚΥΑ περί βοσκοτόπων, εξασφάλιση αναγκαίων βοσκήσιμων εκτάσεων, σύνδεση των ενισχύσεων με την παραγωγή, το ζωικό κεφάλαιο, κρατική επιδότηση των ίδιων των κτηνοτρόφων για την κάλυψη του κόστους θαλάσσιων μεταφορών των προϊόντων τους, έκτακτη ενίσχυση των 4 ευρώ ανά ζώο λόγω πανδημίας. 
  • Την επίλυση με ευθύνη του κράτους των προβλημάτων στους δασικούς χάρτες, χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα και προς όφελος των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων.