«Φωτιά» τα μεροκάματα των εργατών για τις ελιές
Η Κρήτη εχει μπει δειλά - δειλά στην ελαιοκομική περίοδο, με τους αγρότες του νησιού να έχουν ξεκινήσει, στις πρώιμες περιοχές την ελαιοσυγκομιδή.
Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που δημιουργήσει ο κορωνοϊός, οι ελαιοπαραγωγοί έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ βασικό και σημαντικό πρόβλημα, αυτό των εργατικών χεριών.
Το γεγονός ότι πολλοί αλλοδαποί έχουν φύγει από τη χώρα μας, αλλά και με δεδομένη τη μεγάλη ανάγκη για εργατικά χέρια, οι αλλοδαποί που έχουν παραμείνει στην Κρήτη, έχουν...συνασπιστει σε πολλές περιοχές, ζητώντας συντεταγμένα, υψηλά μεροκάματα!
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Μεσαράς και συγκεκριμένα του Δήμου Γόρτυνας, όπου εκεί, οι Αλβανοί εργάτες, έχουν βάλει αύξηση στα ημερομίσθια ζητώντας 40 ευρώ, ακατέβατα!
Ενώ παρόμοιες αυξήσεις, έχουν αρχίσει να ζητούν και αλλοδαποί άλλων εθνικοτήτων, που βάζουν «καπέλο» στα μεροκάματα, αλλά και χρονικό περιορισμό στο ωράριο!
Βάζουν όρο πως θα σχολάνε ακριβώς στις 4μμ, ακόμη κι αν μπορεί να θέλουν μια... ελιά για να τελειώσουν το ράβδισμα σε ένα χωράφι. Φυσικά κανείς δε λέει για πολύωρες υπερωρίες που πρέπει να κάνουν, ανάλογα με την όρεξη του αφεντικού. Ομως όπως λένε οι ελαιοπαραγωγοί, είναι παράλογο να αφήνουν μια ελιά αράβδιστη, επειδή οι εργάτες αντί για τις 4.20 μμ που θα σχολούσαν, παρατούν τα πάντα μόλις το ρολόι δείξει 4μμ