Εκστρατεία στην Κρήτη για τα τοπικά ελαιόλαδα

Στον απόηχο της κρίσης με τα μαγειρικά λάδια που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχει ξεκινήσει εκστρατεία στην Κρήτη για την ευρεία χρήση του κρητικού ελαιολάδου σε εστιατόρια και άλλα καταστήματα εστίασης στο νησί.
Η καμπάνια στοχεύει να πείσει τους ιδιοκτήτες εστιατορίων και ταβέρνες και τους διευθυντές ξενοδοχείων να επιλέξουν ελαιόλαδο, αντί για το ακριβό και σπάνιο ηλιέλαιο και άλλα φυτικά έλαια που χρησιμοποιούνται τακτικά στη μαγειρική.
Μια ομάδα περιφερειακών και τοπικών φορέων, μεταξύ των οποίων η Περιφέρεια Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, η Κρητική Λέσχη Αρχιμαγείρων και ο σύλλογος Agrifood Synergy του νησιού, έχουν υποστηρίξει την πρωτοβουλία.
«Δουλεύοντας μαζί, μπορούμε να μετατρέψουμε το πρόβλημα σε ευκαιρία για τους ντόπιους παραγωγούς μας», δήλωσε ο Σταύρος Τζεδάκης, επικεφαλής της Αγροδιατροφικής Κρήτης, αναφερόμενος στη σπανιότητα του ηλιέλαιου στην αγορά λόγω της ρωσο-ουκρανικής πόλεμος.
Σύμφωνα με τη Fediol, την Ένωση βιομηχανίας φυτικών ελαίων και πρωτεϊνικών αλεύρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έλλειψη διαθεσιμότητας ηλιέλαιου" θα γίνει αισθητή μέχρι το επίπεδο των καταναλωτών" στην Ευρώπη. Η ένωση είπε ότι περίπου το 35 με 45 τοις εκατό του ηλιέλαιου που καταναλώνεται στην ΕΕ προέρχεται από την Ουκρανία. Οι εισαγωγές έχουν τεθεί επί του παρόντος σε αναστολή λόγω του πολέμου.
Η έρευνα έχει δείξει, τελικά, ότι, όταν πρόκειται για τηγάνισμα, το ελαιόλαδο παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα φυτικά έλαια.
« Στόχος της καμπάνιας είναι να προωθήσει το από το ελαιόλαδο και να πείσει τους καταναλωτές και τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων, ότι με τη σωστή χρήση του ελαιολάδου στο μαγείρεμα και το τηγάνισμα, η χρήση φυτικών ελαίων δεν είναι η μόνη επιλογή», πρόσθεσε ο Τζεδάκης .
«Το ελαιόλαδο, ο χρυσός της κρητικής γης, είναι η πιο υγιής και αυτή τη στιγμή είναι η πιο οικονομικά βιώσιμη επιλογή», κατέληξε.